Slaget om Kejserstaden af Claus Holm

Slaget i Dostor & Slaget om kejserstaden af Claus Holm

Wauw! Claus Holm har overgået sig selv i disse to sidste bøger af trilogien. Jeg er blæst helt bagover. Fuldstændig fantastisk serie. Claus Holm har skabt en eventyrlig, nervepirrende og magisk fantasyserie, hvor man bliver tryllebundet af alle de overnaturlige elementer som et barn, der ser Disneyworld for førstegang. Jeg sugede alt til mig med store eventyrlystne øjne. Claus Holms skrivestil og evne til at skabe et eventyrlige, troværdige universer fik mig til at glemme alt omkring mig. Beskrivelserne var så levende, velskrevet, billedskabende og fascinerende, at jeg følte at jeg var tilstede og kiggede på det med mine egne øjne og tabte kæben på gulvet, mens jeg kun kunne sige Wauw!!. Jeg følte mig nærmest addicted. Så nervepirrende, overraskende, gribende og magisk. Forfatteren har formået at skabe sine helt egne elementer og lave nogle vilde og total seje plottwists, som jeg slet ikke havde set komme. Karaktererne har dybde, er farverige og helt unikke, De har lag, som gangske gradvist skrælles af i takt med at vi lærer dem bedre at kende og flere af dem overrasker en mht, hvad de gemmer under det hele. Det er meget fascinerende og samtidig også berigende. "Don't jugde a book by its cover". Karaktererne er meget forskellige med helt særlige træk, vaner, måder at tale på og agere. De kan få en til at trække på smilebåndet, grine højlydt og blive lidt irriteret. De føles ægte og de har tætte relationer, som virkelig er mærkbare og rør en helt ind i hjertet. Forfatteren udviser en stor følsomhed, erfaring og indlevelse, når han beskriver sine karakterer og deres indbyrdes relationer. Han stråler også af opfindsomhed, kreativitet og en stor vidunderlig fantasi. Wauw! det må være helt magisk i Claus Holms sind.  Jeg sad med tårer i øjnene, da jeg læste de allersidste kapitler.

En serie om ægte venskab, viljestyrke, sammenhold. Om at kæmpe mod ondskaben og uretfærdigheden. Om ægte mod og helt nye udfordringer. Om forskellighed og fordomme. Om at finde sammen og støtte hinanden trods forskelligheder. En bog med mange gode og vigtige budskaber.

Jeg er helt vild med, at skurken har fået sine egne kapitler i bog 3. Det giver en helt ny og meget nervepirrende vinkel på historien. Han er virkelig inkarneret ondskab.

Hvis du er vild med Ringenes Herre og Hobbitten, så vil du også kunne lide denne bog. Den er helt helt sin egen, men der er også genkendelige elementer og strukturer med en masse nye twist.  Denne serie har det hele: Eventyr, spænding, action, magi, uforudsigelighed, hede, følsomme og intense kærlighedsscener, tætte venskaber, stor personlig udvikling for karaktererne, humør og rørende øjeblikke. Denne serie er helt klart et lille mesterværk, som fortjener en film og fortjener en masse opmærksomhed. Dette er helt klart en serie, der kan læses flere gange, fordi de er så mange dejlige detaljer, eventyr og smukke beskrivelser. Det er ikke en bog du flyver igennem, men du suges ind i bogen og glemmer tiden omkring dig og bliver en del af historien på den bedste måde. Du har ikke lyst til at komme ud af bogen igen, fordi alt er så fascinerende inde i den. Det er en bog, hvor man kan mærke det meget store arbejde, der ligger bag.

Jeg ville så gerne nævne nogle af de mest eventyrlige scener, hvor jeg blev helt tryllebundet, men jeg vil ikke spoile læseoplevelsen for nogen.

Jeg giver 6/6 stjerner til bog 2 og 3. 

Skrevet af bogblogger Youlooklikeabook

Bøgerne er modtaget som anmeldereksemplar





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva