Den jul bedste forsvandt af Sophies Souid og Katrine Skovgaard

Den jul bedste forsvandt af Sophie Souid og Katrine Skovgaard. Udgivet 2022. SAGA kids 

Åh! sikke en nervepirrende, underholdende og sjov juleadventsbog. Jeg nød den i fulde drag fra start til slut og var helt opslugt. Handlingen er meget original og man kan slet ikke forudsige, hvad der vil ske. Mystikken angående bedstes forsvinden emmer ud af lydbogen. Man prøver selv at komme med nogle teorier om, hvad der er sket, i takt med at søde Mads finder flere og flere spor. Men ingen af de teorier, som jeg havde passede. Bedste er ikke der, hvor hun havde sagt, hun ville være og Mads har virkelig brug for hende til en ret akut situation. Dette bliver begyndelsen på et spændende ægte juleeventyr og en nervepirrende og lidt grænseoverskridende efterforskning. Jeg er helt vild med forfatternes skrivestil. Den er så fængende, at man glemmer alt omkring sig og så underholdende og kreativ, at man ikke kan undgå at smile stort på smilebåndet og komme i rigtig julestemning. Mads er en helt vidunderlig karakter, som man hurtigt holder af og bedste er meget farverig og underholdende. Bogen er fyldt med fede plottwists og uventede og humoristiske situationer, så man keder sig ikke et øjeblik. Da bogen sluttede sad jeg med glædestårer i øjnene. En bog, der minder en om at julen er hjerternes fest. En tid hvor man finder ud af, hvad det vigtigste er i livet nemlig de stærke/ tætte familiebånd og ikke gaverne. Denne skønne jule-lydbog, indlæst supergodt af dygtige Nicolaj Kopernikus, har mine varmeste anbefalinger. Lyt til den alene eller med hele familien. 

Den flotte, udtryksfulde og dynamiske forside er lavet af Martin Jørgensen. Den passer rigtig godt til handlingen i bogen. Se hans hjemmeside: martin-j.dk . Instagram: @martinjorgensenillustration

Jeg giver 6/ 6 stjerner. Bogen er hørt som lydbog på Mofibo

Der er så mange sjove sætninger: Men jeg vil ikke spoile handlingen for meget. Men det er fx sjvt det med, at Mads siger, at han falder i søvn i alle timer undtagen sløjd og billedkunst...

Skrevet af cand.mag og bogblogger Youlooklikeabook

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva