Et forførende tilbud af Tessa Dare


Et forførende tilbud af Tessa Dare  (The Duchess Deal), Udgivet 2021, Forlaget Flamingo


"De kommer enten til at redde ham eller han vil ødelægge Dem" (side 58)

Åh! sikke en vidunderlig, romantisk, saftig og nervepirrende, fyldt med cliffhangers og spændende plottwists og store afsløringer, som ramte mig lige i hjertet og fik mig igennem hele følelsesregistret. Jeg kunne virkelig mærke karakterernes smerte og store følelser. Hvor meget de har lidt og kæmpet og de formåede at komme helt ind i mit hjerte.  

I denne bog indgår den vidunderlige syerske Emma et bekvemmelighedsægteskab med den umiddelbart hårde og kolde Hertug Ashton, hvor de skal følge ganske særlige regler. Men det går ikke helt som planlagt. Kemien imellem dem gnistrer og følelserne vokser mere og mere, og det viser sig, at Ashton har et stort blødt hjerte fyldt med kærlighed.

Åh! jeg må bare sige, jeg elsker Tessa Dares bøger. Hendes skrivestil, humor, karakterer og den måde plottet folder sig ud. Den måde tiltrækningen og romantikken stiger og karaktererne ganske lærer hinanden bedre at kende, lader deres parader falde og åbner sig helt for hinanden og afslører deres allermest sårbare sider.  Jeg er vild med hendes intense beskrivelser. De er bare så romantiske på den bedste måde. Så det ikke kun er selve aktet, men også alle følelserne og spændingen, der gengives, så man næsten selv kan føle det på egen krop og sjæl. Det er nærmest poetisk love-making, så man både smiler, mærke temperaturen stige, får bankende hjerte og blussende kinder. Hun er virkelig en sand mester til at gengive ægte feel-good romance med masser af lag og dybde, som man får lyst til at læse igen og igen. 

Ash baggrundshistorie er så rørende og ramte mig dybt i hjertet. Jeg kunne virkelig mærke hans smerte og skam. Den måde folk havde reageret på hans arrede og skadede udseende skar i mig og jeg blev så ked af det. Hans historie bragte dybde til historien og det var meget nervepirrende og rørende at følge hans store rejse og udvikling til igen at tro på, at nogen ville kunne finde ham tiltrækkende, begære ham ægte og elske ham på trods af hans skader. Jeg synes, at denne proces og hans følelser var skildret med stor følsomhed . Samtidig er Ash enormt underholdende i hans måde at tænke på, hans indre kamp.


EKSEMPLER:

Der er masser af humor: " Han var blændet. Ikke af hendes skønhed - selvom hun formentlig var smuk. Det var blot ikke muligt at afgøre. Det var kjolen, fyldt med perler, blonder og ædelsten, der fik det til at skære i øjnene. Gud i himlen. Han var ikke vant til at befinde sig i samme værelse, som noget, der var ligeså frastødende som hans eget udseende...."Gud i himlen, det ser ud som om en manufakturhandel er sprunget i luften, og De var dets første offer"...(side 10-11)

Jeg er helt vild med forfatterens beskrivelse af de to hovedpersoners kemi. Hun gengiver den, så man nærmest kan se den for sit indre blik og mærke den på sin egen krop: " Han greb fat om hendes håndled. "Gå ikke". Hun vendte sig og så forbløffet op på ham. Kontakten var elektrisk. Som den slags stød, man kan få, når man griber fat om et dørhåndtag på en tør og kold daf. Det brusede og knitrede med en kraft, der ikke havde sit udspring i nogen af dem, men kun eksisterede i rummet mellem dem. Chokket gled op igennem knoglerne i hendes arm. Hendes vejrtrækning og puls forsvandt. Hun følte sig afklædt, ikke fysisk, men skrællet af helt ned til de rå elementer, der udgjorde selve hendes væsen. Hertugen virkede også overvældet.. " (side 25)

Der er helt fantastiske hede passager, som ikke bare beskrivelser selve handlingen, men også alle de følelser, som de fremkalder: " Og så da hun var sikker på, at hun ville sprænges af den grusomme forventning, rørte hans læber hendes. Noget i hende åbnede sig. Den skjulte lomme af længsel, som hun havde syet til for mange år siden - hans kys flåede alle sømmene op. En bølge af følelser væltede frem og overvældede hende. En strøm af lidenskab og begær...Hvis blot dette kys varede for evigt" (side 63)

TEMAER & BUDSKABER

Denne bog er ikke kun helt vidunderlig og meget rørende dampende hed underholdning, men har også fokus på vigtige temaer som fordomme, diskrimination, dårlige manerer. overfladiskhed. Tænk at afvise nogen pga ar. At blive afvist, set ned på og såret på grund af sit udseende og skade. At miste håbet og troen på , at nogen nogensinde vil kunne elske en rigtigt.  Begge hovedpersoner har noget at kæmpe med fra fortiden, så de skal finde styrken til at overvinde, så de endelig kan komme videre. De skal tro på, at har værdi, på trods af andres fordømmende holdninger. Denne bog kom virkelig helt ind i mit hjerte, fordi jeg ved, hvordan det er at blive diskrimineret og set ned på.  Denne bog giver masser af stof til eftertanke.

Jeg vil benytte lejligheden til at rose den utrolig flotte forside. Der er virkelig kælet for alle detaljerne og det er jeg helt vild med. Den er dragende og smuk. 

Jeg vil også rose dygtige Dorthe Klyvø for et fantastisk oversætterarbejde. Jeg nød denne bog i fulde drag og sproget strålede og passede perfekt til tiden og stilen.  

Jeg ser meget frem til at læse flere Tessa Dare bøger. Hun er helt sikkert en af mine absolut favoritforfattere, når det gælder historisk romance.


Jeg giver 6/6 stjerner.


Bogen er et anmeldereksemplar fra Flamingo books. 

Troperne er:

-Det er Grumpy-sunshine

 -Marriage of convienence -

-Close proximity



Skrevet af Youlooklikeabook


Spoileralert !! Læs ikke videre medmindre du vil spoiles 

&&&&&&&&&&&&


Jeg er helt vild med at Ash er så beskyttende overfor Emma. Han elsker hende virkelig 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva

Interview med Heidi Keller