Orange danske fantasybøger

 Orange danske fantasybøger



I hele september måned har Ringsted bibliotek lavet en bogudfordring. Den hedder #septemberbøger og hver dag er der en ny udfordring, hvor det gælder om at finde en eller flere bøger, som passer til temaet eller spørgsmålet. 


Dagens udfordring er : En orange bog. Jeg kunne ikke kun vælge en orange bog,  så her er alle mine orange danske fantasybøger.  14 styks. 


Den fantastiske og rørende historie om dejlige og seje Varnar I Verden styrter af Malene Sølvsten.  En historie,  der slog benene væk under mig på den bedste måde. Jeg er fuldstændig vild med Ravnenes hvisken serien. Den består af i alt 5 bøger. 

Ydermere er der den hjertevarme, hjerteskærende, underholdende, sjove og eventyrlige novellesamling Tror du på magi skrevet af unge fra 12 til 18 år. Forfatterene er blandt andet @lili_bog_elsker og estelleforfatter og Sofie-amalielitt. 

Samt den dystopiske og skræmmende Dødverden af Louise Haiberg , som er fyldt med blodsugende vampyrer og zombier, men også dejlig ping pong spil og forelskelse. Jeg har kun læst lidt af bog 1 og ser meget frem til at læse resten af bøgerne. Jeg holder meget af Louise Haibergs skrivestil og humor og fx Låsen og vogteren og Dinea er virkelig gode bøger. Louise laver nogle rigtig gode personskildringer. 

Og den eventyrlige, hjertevarme og vidunderlige Elementprøven af Julie Midtgaard. Om søde Gry, der bliver brændt på bålet med sin søster Akela og pludselig havner i en helt anden verden og skal lære at blive en dygtig sikster. Der er supergod worldbuilding, dybe karakterer og spændende og medrivende handling. . Elementsygen og Elementprøven i denne serie har begge vundet priser. Lige nu er der en såkaldt readalong på instagram, hvor vi læser alle bøgerne samtidig. Lige nu læser vi den helt nye Skyggespil. 

Ydermere er der den total nervepirrende, actionfyldte, intense, rørende, komplekse, fængende og uforudsigelige Gudernes krig 4 -solens magt af Henriette Hesselholdt Med masser af interessante, og dybe karakterer, der både har forhistorie og hemmeligheder, masser af handling og lag, samt et sprog der virkelig stråler. Man keder sig ikke i et sekund. 

Og den helt fortryllende, uforudsigelige, historiske og romantiske Elleskudt af Signe Fahl, hvor der er både skræmmende ildvætter, dansende ellepiger, åmænd, skræmmende mosevæsner og masser af tågespind. Det var en bog, som blæste mig total bagover på den bedste måde og en historie, der kom helt ind i mit hjerte.

Og den spændendeVildheks-serie af Lene Kaaberbøl. Om den 12-årige Clara, der pludselig får særlige evner og skal lære at være en ægte vildheks.

Og den fantastiske Den usynlige krig af Boris Hansen, som er en hæsblæsende, nervepirrende, helt unik historie og koncept om at reje ind i fiktionerne. Den indeholder både forskelige genrer, fængende karakterer med masser af hemmeligheder og bagage, humor og horror. 

Sidst men ikke mindst er der Dragernes konge-serien af Pernille Eybye og Kaldet af Ida Søby Fogh. Jeg endnu ikke læst de sidstnævnte, men de lyder utrolig spændende og jeg ser meget frem til at læse dem. 

Du kan læse anmeldelser til alle de nævnte bøger her på min hjemmeside eller en kortere version på min instagram you.look.like.a.book  ,. Du kan også finde mine anmeldelser på Goodreads.

Det er kun Dødverden, Kaldet og Dragernes konge, som jeg endnu ikke har skrevet anmeldelser på.


Jeg håber, at jeg har kunne inspirere jer til nye spændende læseoplevelser. Rigtig god læselyst.

Måske var der også nogle af jeres favoritter i min bunke med orange danske fantasybøger. Skriv meget gerne en kommentar her eller på min instagram profil til dette opslag.


Skrevet af bogblogger Youlooklikeabook.



 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva