Dansk fantasy i en flot regnbuebogstak

 Dansk fantasy i en flot regnbuebogstak 

Her er en flot regnbuefarvet bogstak fyldt med dansk fantasy og en enkelt bog #bucketlist,  som ikke er fantasy. Men jeg tror, at hovedpersonen Zola kommer ud på sit livs fantasy.  Jeg blev tagget af bogblogger @maria.the.book.dragon og børnebibliotekar og bogblogger @julie.ottosen.  



Her ses:

1. Dinea af Louise Haiberg:  En rørende, eventyrlig, velskrevet historie med masser af ping pong spil mellem karaktererne og en spændende og mørk verden fyldt med overraskelser og dybe hemmeligheder.  Karaktererne fremstår helt tydeligt og emmer af personlighed. Jeg er vild med Louises friske, humoristiske og spændingsfyldte stil. hele min anmeldelse her på bloggen. 

2. Geminiderne af Nanna Foss: Total nervepirrende, intens bogserie med meget tydelige og levende karakterer, som kommer helt ind under huden på en. et komplekst plot, som gør, at man er total fanget og bare higer efter mere.  Jeg har skrevet anmeldelser af både Geminiderne og Leoniderne her på hjemmesiden. 

3. I månens skygge af Pernille Eybye: Jeg har kun nået at smuglæse lidt i den. Den er meget spændende om en gammel forbandelse, der ligger over kvinderne i familien, så det ikke er så godt, at nogen forelsker sig i dem. Stemningen er utrolig spændende og jeg glæder mig meget til at læse videre.

4. Drageægget af C.G.Valentin: En meget eventyrlig, medrivende, følelsesfuld og spændende historie med både drager, troldmænd og store overnaturlige evner og kærlighed. Forsiden blev nomineret til årets forside af Dansk fantasy i 2020. Den er så flot og lavet af Mette Breth. Læs hele min anmeldelse her på hjemmesiden. 

5. Gudernes krig af Henriette Hesselholdt: En intens, nervepirrende pageturner med dybe karakterer, masser af lag og plottwists. Jeg er personligt fuldstændig vild med Sorkan og Paleon. Læs hele min anmeldelse her på bloggen af alle de udgivne bøger i serien.  Der kommer endnu et bind I serien til september.  Tjek forfatterens instagram for at vide mere. 

6. Mørkets søn af Tina Sandahl: 1. bind i en anmelderrost fantasyserie om den store kærlighed.  Literatursiden skriver  at det er "en af årets bedste fantasyudgivelser med sit unikke univers og sin smukke kærlighedshistorie" .  Det er en serie, som jeg ser utrolig meget frem til at læse snart.  

7. Lysets datter af Louise H. A. Trankjær: Nomineret som årets fantasybog 2020 af Danskfantasy. Citeret fra bagsideteksten: Den er starten på et episk, eventyr om lyset mod mørket, en saga, der spinder tråde af magi, kærlighed, venskab og visdom. Der kommer snart flere bind i serien. Den glædet jeg mig også meget til at læse snart. 

8. Udsiderne af Nanna Foss: Jeg har ikke læst den endnu. Men jeg ser meget frem til at læse den snart. 

9. Kvadrantiderne af Nanna Foss: Jeg har ikke læst den endnu.

10. Bucketlist af Saynab Farah Dahir: En meget underholdende, frisk og humoristisk historie. Jeg er kun lige begyndt på den. Men jeg er max fanget af hovedpersonen Zola. Ih! hvor er hun dejlig.

11. Tror du på magi af Lili Hartmann, Sofie Amalie litt,  Estelle mfl: Dejlige, eventyrlige både hjertevarme, rørende og barske noveller skrevet af unge fra alderen 12 år til 18 år. Den har mine varmeste anbefalinger . Og den har en af smukkeste forsider lavet af Mette Breth.  Fuldstændig eventyrlig og magisk.  Der er kælet for enhver detalje. 

12. Dragernes konge af Pernille Eybye: Jeg har ikke læst den endnu. Men det skulle være en helt fantastisk og eventyrlig serie. Læs evt anmeldelser hos Benedictesbogverden hun er vild med serien. 

13.  Vildheks af Lene Kaaberbøl: virkelig spændende og eventyrlig serie med den megaseje Clara, som pludselig finder ud af, at hun er vildheks og kommer ud på sit livs eventyr. Fra ca 12 år og opefter. 

14. ASPE af Mette Finderup: Jeg har ikke læst den endnu.

15. Leoniderne af Nanna Foss: Fantastisk serie: Se under geminiderne. 


Jeg har skrevet anmeldelser til syv af de nævnte bøger her på min blog.

Heriblandt: Dinea, Geminderne, Drageægget, Gudernes krig, Tror du på magi, Vildheks og Leoniderne.

Jeg ser meget frem til at læse de andre.


Skrevet af Youlooklikeabook

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva

Interview med Heidi Keller