Heksens Storm ( citat) af Lene Krog

HEKSENS STORM juni 2020
Jeg er i fuld gang med at læse Heksens Storm af Lene Krog . Den er utrolig spændende og fængende allerede fra den første linje.

 Her er et dejligt uhyggeligt citat fra bogen, hvor der også er en skøn humor.  Jeg grinte i lang tid . Jeg er vild med Lene Krogs humor:
" En skarp, hylende lyd fik Merian til øjeblikkeligt at gispe og stirre på Aia, som for at finde ud af, om hun også havde hørt det.  Regin og Nelas  kiggede på hinanden, og ikke uden bekymring, bemærkede Aia.  " var det en...? " begyndte Aia og måtte holde inde for at synke en klump.  "Ulv", afsluttede Nelas for hende, "Jep, det var helt bestemt en ulv ". "Jeg troede, at ulve mest holdt sig nord for bjergene ", sagde Regin . "Måske påvirker sløret dem ?" foreslog Merian.  " ligesom uglerne ". Sommetider flyver ugler altså bare lavt ", lød det en kende irriteret fra Nelas . " Og sommetider finder ulve ud af at krydse bjerge ". " Jeg har aldrig oplevet en ulv i Kongensmark ," sagde Merian stædigt . "Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen, der nogensinde har set en ulv i Kongensmark". " Hun har ret", lød det argumenterende fra Regin.  " Det er usædvanligt at høre og se ulve i denne her del af landet ". " Kender I historien om Reidar Korfitz ' ulve?" Spurgte Merian.  " Dem, der er i Maredybet, og som man skal kæmpe sig forbi for  at komme til andenverdenen? Måske er de sluppet ud? "  Aia stirrede på Merian ." Har han ulve " formåede hun at hviske midt i al sin åndenød, som hele denne situation forårsagede . " Merian... " Nelas sukkede.  " Det var én ulv". " måske var det slet ikke en ulv?" foreslog Aia.  Hun frøs . Det var småkoldt under sløret, og Merians historie satte ubehagelige tanker  i gang.  " Det var en ulv", sagde Nelas og Regin i munden på hinanden.  "Og hvis den kommer i nærheden af os, smider vi bare Barthold her hen til den, "fortsatte Nelas.  Hans tænder glimtede i lyskuglens skær. " Hvad skal man ellers bruge en selvhelende marling til?"

Jeg har fået tilladelse af forfatteren Lene Krog  til at bruge dette citat fra side 91 - 92 i Heksens Storm, som udkommer på søndag . Husk at gå ind på Ulven og Uglens Instagram for at se Lene Krog live klokken 20.00 på søndag den 21.juni .

Læs ligeledes mit interview med Lene Krog her på bloggen og min anmeldelse af Grå magi , som er den første bog i denne serie .  Jeg var helt vild med Grå magi.  Jeg gav den 6 stjerner ud af 6 mulige.  Henriettes blog har ligeledes skrevet et interview med Lene Krog.  Tjek Henriettes blog for at læse det: www.henriettesblog.dk

Det har været meget spændende, inspirerende og lærerigt at være en del af Lene Krogs blogtour.  Jeg vender snart tilbage med en anmeldelse af Heksens Storm. Tusind tak til Lene Krog for anmeldereksemplar af bogen.

Skrevet af Youlooklikeabook

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva