You.look.like.a.book min smag

You.look.like.a.book - min smag

Jeg kan bedst lide fysiske fantasybøger ( nogle gange lydbøger) der ender lykkeligt / godt.

 Jeg er vild med spænding, action, kærlighed, romantik, magi, mystik, humor, overnaturlige væsener om det er hekse, feer, elvere, troldmænd, varulve , vampyrer eller dæmoner, nordisk mytologi.

 Jeg er IKKE til meget til triste, sørgelige, dvælende historier eller dystopiske fortællinger med ekstremt grænseoverskridende scener, hvor den generelle stemning i bogen er tragisk, ren elendighed uden håb.

Jeg er mest til feel-good fantasy bøger.

 Jeg foretrækker at anmelde fantasybøger, som passer til min smag .

Hvad er jeg vild med?
Jeg er fx vild med Harry Potter bøgerne. Joss Stirlings: soulfinders bøger og struckbøger.  Patricia Briggs: Mercy bøgerne ( de har både action, uhygge, spænding, kærlighed og humor i), Sarah J Maas, Melissa Marr: The wicked lovely serien. Cassandra Clare, især Urværksenglen- serien . Christopher Paolini: Eragon.

Danske yndlings fantasyforfattere:
Malene Sølvsten: ravnenes hvisken.
Julie Midtgaard: jeg er fuldstændig vild med Elementprøven og Elementsygen.  De er fantastiske og lige mig.
Lene Krogs: Grå magi og heksens Storm.  De er også fantastiske, spænding, action, ping pong spil og perfekt humor. Julie M Days: eventyrlige, spændende og romantiske Grænsen til Trafallas
Desuden Nicole Boyle Rødtness: Elverdans.
Dina K Sjöblom: Between Worlds ragnarok.
Dennis Jürgensen: Knusum Kranikum serien.  Skøn humor
Jakob Leth: Når Runesten revner: action, spænding, humor.

Hvis du har en bog, der lyder som min stil ( smag), så vil jeg meget gerne anmelde den. Jeg anmelder både fantasybøger til børn, unge og voksne.
Jeg lægger ydermere mine anmeldelser på Goodreads og Saxo.

Jeg holder meget af at dele min passion for de gode fantasybøger, som jeg læser.

Der vil blive tilføjet flere efterhånden som jeg læser flere bøger.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva