Hej! Du taler med Mark...moud af Mahmoud Zamzam


Hej! Du taler med Mark...moud! af Mahmoud Zamzam. Forlaget Superlux 2024

Wauw! Jeg er helt blæst bagover af denne fantastiske bog. Det er virkelig en must-read. Hvis du skal læse en bog i år, så lad det være denne. Det er et lille mesterværk fyldt med guldkorn, inspiration, motivation og selvudvikling. Sikke en dyb, hjertevarm og berigende rejse ind i Mahmouds liv, hans fantastiske sind og hjerte. Man kommer helt tæt på Mahmouds liv, siden han var barn og ankom til Danmark. Han åbner helt op, på en hudløs ærlig måde, og deler de mest rørende og betydningsfulde øjeblikke samt de vigtigste og mest dybe refleksioner over hans liv. Man skulle tro, at Mahmoud var en ældre herre med alt den imponerende visdom, som han udviser i denne bog. Han er virkelig en mand, der har tænkt over livet, er taknemmelig og har et positivt livssyn. En livsbekræftende bog, der er uforglemmelig og kommer helt ind under huden på dig og ind i dit hjerte. Glædestårer løb ned ad mine kinder, mens jeg læste den og jeg fik en klump i halsen. Man kan mærke, at denne bog rummer forfatterens liv og sjæl. Denne bog har der været brug for længe, for at vi kan forstå hinanden bedre og værdsætter alt mere.  Jeg er også vild med Mahmouds måde at formulere sig på og hans brug og forståelse af ordet Demos. Jeg vil også benytte lejligheden til at rose den tydelige store skrifttype i bogen og skønne illustationer. Dette gør bogen meget læservenlig og endnu mere underholdende. Bogen findes også som en fantastisk lydbog indlæst af forfatteren selv på fx Mofibo.

Jeg giver både bog og lydbog 6/6 stjerner.

Bogen er modtaget som anmeldereksemplar

Skrevet af bogblogger og cand.mag Youlooklikeabook

Gode citater fra bogen:

"Plads er der ikke meget af. Hverken her eller i lejligheden som sådan. Ni mennesker på 110 m2 giver en vis tæthed. Men når vi stiller madrasserne op ad væggen i værelset, kan man sagtens lave et lille mål og konkurrere med bolde som skiftevis skytte og målmand." (side 15)

"Når folk tror på en, så gror man. Tro, tillid, respekt og anerkendelse -Noget, som alle har brug for og noget, som vi alle kan give til hinanden".

"Offer eller fighter. Min optagethed af at tænke positivt, at gribe livet og stræbe efter ønsker og drømme skyldes måske, at jeg lige så godt ikke kunne have været her. Bogstavelig talt" (side 43)

"Så min filosofi er at sætte så mange positive indtryk på min omverden som muligt - at gøre et godt indtryk de fleste steder og trykke til, så jeg sætter et varmt og varigt aftryk, når jeg kan mærke, at det betyder noget" (side 52)

Når nogen siger noget meget sårende til dig Så gav Mahmouds far følgende gode råd til sin søn: Du kan lade sig provokere eller motivere" . " Vi skal ikke lægge os ned. Men kæmpe videre"

Foto lånt af forfatteren.   Forfatterens eget foto. 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva