Møgmis 2 af Sophie Souid


Møgmis 2 af Sophie Souid. Udgivet 2023. Gads børnebøger


Wauw!  Sophie Souid og Thomas Hjortehaab har overgået sig selv i både skrive- og tegnestil.  Omg ! Jeg er helt blæst bagover af vidunderlige, langtidsholdbare latterkramper på grund af denne bog. Underholdningsgarantien er sikret, for hver eneste sætning sidder bare lige i skabet. Sophie Souid har virkelig den mest kreative og opfindsomme hjerne, når det gælder humor. Jeg er meget imponeret over alle hendes skønne udtryk og særlige formuleringer. Jeg kunne slet ikke holde op med at grine. Der er endnu mere dybde, lag og følelse i denne bog og det klæder virkelig historien og gør den mere nervepirrende og medrivende. Bogens opbygning og spændingskurve og uforudsigelighed gjorde, at jeg var fuldstændig opslugt fra start til slut. Der var flere plottwists og overraskelser.  Denne bog er virkelig en ægte pageturner, der føles som om, den læser sig selv. Jeg kom nærmest igennem hele følelsesregistret og fik både grineanfald og blev rørt på en måde, jeg slet ikke havde regnet med.  Sophie Souids skønne fortællerstil samt særlige ordvalg og udtryk kombineret med Thomas Hjortehaabs helt unikke, karikerede, farverige og udtryksfulde tegninger fortryllede mig fuldstændig. Så jeg blev suget helt ind i bogen og så den som en flot, farverig, livlig, dramatisk, nervepirrende og teatralsk tegnefilm. Selvom karaktererne ikke ligner helt normale mennesker og dyr, så er de bare så livagtigt tegnet med meget tydelig mimik, at de nærmest kommer til live, mens man læser. 

Den er så god, at du har lyst til at læse den igen og igen. Det har jeg nemlig allerede gjort! Jeg elsker afsnittet Måder at aflive Sivert på. Genialt og så hylende morsomt. Jeg vil ikke afsløre eller spoile for meget af indholdet i bogen. Jeg vil bare sige og understrege og opfordre: læs den.  Børn, unge og familier.  

Uanset om du er katteelsker eller har kæledyr, så vil denne tegneserie vække latterkramper.

Jeg er umiddelbart ikke selv målgruppen for denne tegneserie, men jeg elsker den.

Denne tegneserie fortjener uden tvivl sikkert en nominering til Ping prisen ligesom sin forgænger.  Sophie Souid og Thomas Hjortehaab er et fantastisk makkerpar, der komplimenterer hinanden på den bedste måde. De har skabt en helt unik, hylende morsom og total crazy serie, som har de skønneste karakterer, der emmer af personlighed.  

Denne tegneserie skal bare blive til en tegnefilm.  

Du vil straks glemme den grå og triste hverdag, føle dig lettere om hjertet og grine på alle mulige uforudsigelige tidspunkter.

Tusind tusind tak for denne hylende morsomme feel good tegneserie.  Den kommer jeg til at læse igen og igen. 

Jeg vil helst ikke spoile for meget af indholdet.  Jeg vil bare sige og understrege: læs den.  Børn, unge og familier.  

6 / 6 stjerner 

Skrevet af bogblogger og Cand.mag Youlooklikeabook


Anmeldereksemplar fra Gads børnebøger 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva