Besat af dig af Melanie Harlow




Besat af dig af Melanie Harlow

Åh! Man kommer virkelig igennem hele følelsesregistret i denne skønne enemies-to-lovers og fake-dating romance. Den har en dejlig humor og nogle meget gribende øjeblikke, som rammer en lige i hjertet. Ping pong spillet og kemien mellem hovedpersonerne gnistrer mærkbart på en måde, jeg slet ikke havde regnet med. Det er så underholdende, hot og overraskende at se denne nye side af dem. 

Melanie Harlow er en af mine yndlingsforfattere indenfor hot romance og jeg elskede virkelig de to første bøger i serien. Det lille stemningsfyldte bysamfund, hvor alle kender hinanden, karaktererne og deres indbyrdes relationer samt den nervepirrende og medrivende handling, som gør bøgerne umulige at slippe. 

Enzo skal gifte sig, før han bliver 35 år for at få fingre i familiearven. Men han har aldrig været til seriøse forhold. Han har dated en ung smuk kvinde i ca 3 måneder og frier nu håbefuldt til hende. Men hun afviser overraskende hans frieri.  Pludselig dukker Enzos mangeårige ærkefjende og pestillens Bianca op. Enzo er desperat og fortæller ærligt til Bianca, hvad der kræves for, at han kan få fingre i familiearven. Bianca vil gerne indgå et "fake marriage" med ham, så han kan få arven, men ikke uden nogle vigtige betingelser.  Hun vil have en baby. Alle reglerne for ægteskabet aftales, så de hele kan fremstå så overbevisende som muligt. Men de overraskes begge over, hvordan kemien imellem dem pludselig tændes og vokser. Dette var slet ikke med i deres meget grundige fake marriage plan!! 

Forfatteren har virkelig formået at skabe nogle saftige, underholdende og romantiske scener i mellem hovedpersonerne, som er så levende og overbevisende beskrevet, at man kan se dem helt tydeligt for sit indre blik og ikke kan undgå at få blussende kinder og et stort smil på læben.  Samtidig kommer vi for første gang i serien helt tæt på Enzo og Bianca. Deres inderste tanker og følelser samt hvad i virkeligheden kæmper med under den ellers meget selvsikre og stærke overflade og smukke ydre. Jeg havde dannet mig et tydelig indtryk af både Enzo og Bianca fra de forrige bøger og blev faktisk meget overrasket over, hvad Biancas personlighed og situation. Gennem hendes tanker, får vi et indblik i, hvordan det er at leve med en kronisk lidelse og de konsekvenser det kan have på ens hverdag, drømme og mål både psykisk og fysisk. Man forstår bedre, hvorfor hun har brug for så hård en fremtoning. 

Melanie Harlow har skabt en medrivende, gribende og hot romance med masser af dybde, hvor der ikke kun er fokus på, hvordan hovedpersonernes forhold udvikles, men i høj grad også på andre vigtige problematikker, som har været med til at danne deres personlighed og gjort dem til det, de er i dag.  Der opstår hjerteskærende konflikter, hvor hovedpersonerne udfordres meget og ikke helt ved, hvordan de skal løse situation.  Begge hovedpersoner gennemgår en udvikling, som heldigvis til sidst bringer dem tættere på hinanden.

EKSEMPLER:

Der er meget hotte scener, der får kinderne til at blusse og hjertet til at slå hurtigere:"Mit greb om kontrollen forsvandt. Mit begær overvandt mine manerer. Mine hofter bevægede sig hurtigere og hårdere...Biancas lyde blev mere og mere hjælpeløse...Jeg følte mig både som en gud og et monster på samme tid " (side 143)

Jeg er helt vild med det lille bysamfund, hvor alle snakker med alle og er nysgerrige, så rygterne hurtigt flurerer:  "...For jeg kan forestille mig, hvorfor din helt nye kone er blevet set i færd med at flytte ud af dit hus, medmindre du har bedraget hende på en eller anden måde"..."Jeg ville ikke engang spørge, hvordan hun havde hørt, at Bianca var flyttet - i en by som Bellamy Creek havde hun sikkert fået  fem telefonopkald fra folk allerede, fordi en eller anden der luftede sin hund i går aftes, havde set Bianca proppe en kuffert i bagagerummet" (side 261)

Selvom det er en romance uden fantasy og magi, så leger de alligevel lidt med tanken om, hvordan det ville være at have magi:

"hvis du kunne have en superkraft, hvad skulle det så være? ... "Det er let", sagde jeg. "Jeg vil gerne kunne læse tanker". "Åh Gud, det er det sidste, jeg kunne tænke mig". "Hvorfor?" Man ville kunne få så meget magt. Man ville kunne overgå sine modstandere, vinde alle diskussioner, kende til alle de bolde, der kom imod en, før man skulle slå"  ...."Livet er ikke en baseballkamp og nogle tanker er beregnet til at være private". "Okay, så, hvilken superkraft kunne du tænke dig?" "Tidsrejser," sagde hun . "Så jeg kunne gå tilbage i tiden og ændre på en masse dumme fejltagelser"  (side 148)

Der er en rigtig skøn og sprudlende humor og særlige sjove udtryk: "Efter en energisk omgang rodeosex var vi begge så svedige, at vi trængte til at blive skyllet af, og hun havde overtalt mig til et bad..."  "Rodeosex"  - hi hi!!  (side 148)

Jeg er vild med humoren mellem de to . Deres aftaler og hvordan de laver dem om. Fordi det så tjener et formål   

Jeg giver 5 store stjerner/6 

Bogen er modtaget som uopfordret anmeldereksemplar fra Flamingo Books

Skrevet af Youlooklikeabook


Jeg er vild med kapitel 10, hvor Enzo fortæller, hvor hårdt det har været i hans barndom at høre sine forældre skændes ol.  Som om hans forældre hadede hinanden...








Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva

Interview med Heidi Keller