Kærlighed på glatis af L Sherman






Kærlighed på glatis af L Sherman

Historien handler om Ellen, som er tidligere professionel badmintonspiller, men som nu arbejder som sportsjournalist. Hun er blevet hyret til et job, hvor hun skal interviewe og følge den tidligere formel 1 stjerne Jensen Jones. Interviewet foregår i en hel uge i det iskolde Lapland i december måned. Indledningsvis kommer Ellen og Jensen helt forkert ind på hinanden og irriteres over hinandens opførsel og kommentarer, men gradvist udvikler spændingen og irritationen sig til spændende samtaler, fantastiske oplevelser og en ulmende og stigende tiltrækning. Og de kan til sidst ikke længere modstå hinanden. 

Det er en dragende fortælling fyldt med spænding, drama, masser af ping pong spil samt sanselige hede og saftige øjeblikke. Selvom vi er i det iskolde Lapland, så emmer romantikken, varmen og de hede, sultne blikke, tanker og følelser ud af bogens sider, så man får helt varme kinder, bankende hjerte og glemmer alt omkring sig og føler, at man selv er på sit eget eventyrlige vintereventyr. Laplands snedækkede omgivelser,  romantiske og stemingsfyldte slædeture, indbydende og velsmagende mad, dampende, cremet varm kakao og helt magiske og eventyrlige isskulpturer og det smukkeste farverige nordlys. Takket være forfatterens skriveevner og levende beskrivelser, ser vi, som læsere, det hele for vores indre blik og fortrylles i den grad af både omgivelserne, karaktererne og historien. Dialogen er levende,  flirtende og meget underholdende.  Man glemmer helt , at det ikke er rigtige personer,  der taler. Trods de kun 1 time og 48 minutter, som lydbogen varer, formår forfatteren at skabe nogle karakterer, der virkelig kommer ind under huden på en og som man ikke har lyst til at slippe. Jeg er helt vild med,  at forfatteren bruger flere synsvinkler,  så vi har mulighed for at vide både, hvad Ellen og Jensen Jones tænker og føler.  Det er virkelig med til at øge spændingen.  Det er ikke kun en saftig og romantisk historie, men også en rørende historie med nogle uforudsete twists, som gjorde, at jeg fik en stor klump i halsen og tårer i øjnene.  Historien giver stof til eftertanke og minder os om, at vi skal huske at gøre vores liv til noget ganske særligt, hver gang det er muligt. Forkæle hinanden, mærke hinanden, forfølge vores drømme, eventyr og fantasier, mens vi kan. Nyde livet fuldt ud. Og ikke lade tidligere dårlige oplevelser holde os tilbage... 

 Denne bog har mine varmeste anbefalinger, hvis du føler at du trænger en ægte feel-good romantisk historie, som fylder dig med glæde og eventyrlyst... Denne historie gav mig meget mere, end jeg havde forventet.

Jeg er helt vild med titlen på bogen. Den er virkelig perfekt og rammende på flere måder...

 Lydbogen blev nomineret til en ward hos Mofibo i 2021 og det kan jeg sandelig godt forstå.

Bogen er meget kort og jeg vil derfor ikke skrive mere, for jeg vil ikke spoile handlingen og forfatterens vidunderlige formuleringer. 

Jeg er også helt vild med den flotte forside.  Den emmer bare af vintereventyr og romantik. 

Jeg giver 6/6 stjerner. 


Skrevet af Youlooklikeabook

Bogen er hørt på Mofibo

Læs gerne mine andre anmeldelser af L Shermans bøger fx Den maskerede gentleman og den prisnominerede Vi vil altid have Paris samt Wilmas verden og Augustamysterierne. 


Spoileralert!!! Læs ikke videre medmindre du vil spoiles 

Jeg kan rigtig godt lide, at forholdet mellem Ellen og Jensen Jones udvikler sig meget gradvist.  At de ikke bare er sammen meget hurtigt.  Men at stemningen gradvist bygges op og man virkelig kan mærke, som om man var en flue på væggen,  hvordan tiltrækningen øges og øgede i takt med at de lærer hinanden bedre at kende.  Det er dejligt at man som læser kan følge med og det øger spændingen betydeligt,  fordi man ikke ved, om der sker noget eller ej eller hvornår det sker. Ellen virker jo så professionel.  Så man sidder nærmest på kanten af stolen.   Det er en meget velskrevet historie. 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva