Krystaller i dansk fantasy

 Krystaller I dansk fantasy. 


Jeg har lige modtaget den smukkeste pakke fra Crystal and moons.  En flot lyserød æske med lilla skinnende for i og supersmukke krystaller.  Der var endda 2 ekstra krystaller med som gave og et personligt kort. Jeg giver helt klart Rie Una fra Crystal and moons 6 stjerner/ 6. Sikke en smuk og magisk indpakning.  Jeg føler mig så forkælet.  Tusind tusind tak søde Rie Una.  Butikken har sin egen hjemmeside og er også på insta.


Så derfor tænkte jeg, hvilke danske fantasybøger er der krystaller I?

Og her er alle de danske fantasybøger,  som jeg kunne finde   ( og som ses på min reel)


Af blod og støv af Julie M Day . Her er der blandt andet en lapis Lazuli, som er kendt for at øge kontakten til den åndelige verden.  I af Blod og støv følger vi jo blandt andet Yara og hendes heksesøstre Ylma og Ysme, som netop laver et magisk hekseritual,  hvor de kontakter deres forfædre.  Det er en meget fængende, uhyggelig og nervepirrende historie med store cliffhangers.  Læs den. Den har mine varmeste anbefalinger.  


Natskygge af Gry Kappel Jensen. I Rosenholmtrilogien er der også flere hekse  og krystaller.  Nogle af dem har meget stor betydning og magiske evner. Krystallerne I denne bog er meget kendte fra historiebøgerne.  Læs denne nervepirrende og uhyggelige serie for at vide mere. Den har mine varmeste anbefalinger. 

Arwen 2: Arven fra fortiden  af Nathali og Bettina Liani . I denne anden del af serien fylder krystaller meget mere end i bog  1. De har faktisk en stor rolle . Det er så spændende og uhyggeligt.  Man  får i den grad lyst til at vide mere om krystaller,  efter man har læst denne bog og at eje nogle. Den ene af forfatterne har også afsløret, at hun tror på krystallers magiske evner.  Læs denne total eventyrlige bogserie,  som har et af de mest gennemførte universer,  som jeg nogensinde har læst. Du glemmer alt omkring dig og suges ind i en hel anden verden  . Læs den. Så vil du helt sikkert også have en billet til Galathea.  Jeg kan slet ikke vente til næste bog kommer ( se mit foto af Awen 2 nederst på denne side ) 


I Xanas bog 1 og 2 af Søren Juhler har krystaller en meget stor rolle og de er meget magiske og har store evner . Det er en meget underholdende,  hæsblæsende, med masser af action og spænding.  Du skal holde tungen lige i munden og nyde den vildeste flyvetur.  Bogstavelig talt.  Og du ville virkelig ønske,  at du havde de krystaller,  som karaktererne i bøgerne har. Anbefales Især til store børn og unge . Men også til dig selv.  Jeg er vild med denne serie.  Dante,  som er en af hovedpersonenerne,  blev nomineret som årets karakter I 2020 af @danskfantasy  / www.danskfantasy.dk 

I Ravnenes hvisken serien af Malene Sølvsten , er der flere krystaller.  Men den, der gjorde mest indtryk på mig var,  at Annes gode ven Mathias græder grønne krystaller.  Hans tårer bliver simpelthen til krystaller.  Det er så sejt og også rørende.  Der er også andre seje krystaller med , som har særlige egenskaber.  Læs denne fantastiske bogserie.  De flotte forsider på bøgerne er lavet af Mette Breth og der findes en hel bogmerch serie til Ravnenes hvisken, som kan købes på www.overlapp.dk

I Asgårds døtre skrevet af Sidsel Katrine Slej er der masser af diamanter og krystaller.  Især i bog 2 Issols fortælling stråler de på de mest fascinerende måde.  Det er en medrivende,  total nervepirrende og overraskende romantisk historie fyldt med nordisk mytologi,  kamp   stolthed og æresbegreber.  Den har nogle fantastiske karakterer,  der emmer af personlighed og som kom helt ind under huden på mig og ind i mit hjerte. Læs den. Supergod feel-good sommerbog, hvor siderne vender sig selv. 

I Dinea af Louise  Haiberg bortføres Dinea til en helt anden verden fyldt med elvere og masser af lilla krystaller. Det er en intens,  gribende og humoristisk historie,  som er fyldt med overraskelser og store hemmeligheder. Læs den og bliv max underholdt og også rørt dybt I dit hjerte. Det er en standalone. 

Mørkets søn af Tina Sanddahl og Jeanette Hedengran er en meget anmelderrost bogserie. Det er den eneste bogserie ( af dem som er med I min reel) som jeg ikke har læst.   Men det skulle være en episk,  eventyrlig og romantisk historie,  hvor der netop i bog 3 indgår en meget vigtig krystal med særlige egenskaber.  Jeg kan slet ikke vente med at læse den. Faktisk er det også den næste bogserie, som jeg går i gang med. De flotte forsider til bøgerne er lavet af Mette Breth. Bøgerne er udgivet hos Uglen og Ulven er faktisk på mega tilbud lige nu i anledningen af sommerferien. 


Jeg håber,  at jeg gør kunne friste med nogle supergode du danske fantasybøger  på en lidt anderledes måde nemlig gennem krystaller. 


Kender du til andre danske fantasybøger med krystaller i?  Så skriv gerne en kommentar til mit indslag her eller på insta. 

Det var faktisk forfatter Haidi Wigger Klaris,  som startede min interesse og fascination for krystaller.  Hun postede flere indslag med de smukkeste og meget fascinerende krystaller.  Så jeg blev helt hooked og måtte eje nogle selv. Og nu har jeg købt krystaller flere gange. 

Skrevet af Youlooklikeabook 



Her ses den smukke Crystal +Moons  gavebox.  Man kan selv vælge farven på foret.  Enten lyserød eller lilla.  Den er så smuk, lækker og praktisk og med magnet, så den holder sig lukket. 


Krystallerne på mine fotos og reel er købt hos Crystal and moons samt hos Moni Sattler. 

Begge steder har mine varmeste anbefalinger.  Her bliver man virkelig forkælet.  Supergod service.  6 stjerner/ 6 begge steder.  De er begge på instagram og har også deres egen hjemmeside. 


Foto af indholdet i min pakke fra Crystalandmoons.

 Man fik også et fint kort med en personlig hilsen og flere fine kort med I sin pakke . 









Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Interview med Mikkel Hansen

Interview med Heidi Keller

Ronni Romario af Laura Helena Piementel da Silva